17 жовтня на базі нашої школи пройшов семінар-практикум для вчителів початкових класів з проблеми «Створення оптимальних умов для організації навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів в умовах класокомплекту». Учасників семінару гостинно зустріли учнівський та педагогічний колектив, піднісши коровай на вишитому рушнику.
Директор школи, Горблюк Валентина Давидівна, ознайомила присутніх з роботою навчального закладу з даної теми, присутні семінару переглянули електронну презентацію школи. 
Змістовною та актуальною була практична частина, на якій вчителі продемонстрували високий професійний потенціал, провівши уроки у класі-комплекті: Філімонова Тетяна Володимирівна (1/3кл.) – основи здоров’я, Зез Валентина Зигтундівна (2/4кл.) – читання та українська мова:

у 2 класі «На язиці медок, а на думці – льодок. Казка «Лисиця та їжак»; у 4 класі «Повторення вивченого про іменник як частину мови»

Приємним сюрпризом для учасників семінару стало свято «Чарівний світ дитинства». Присутні були вражені вокальними, декламаторськими та танцювальними даними учнівського колективу. 

В теоретичній частині семінару піднімались питання щодо створення оптимальних умов, специфіки побудови уроків, використання ІКТ на уроках у класах-комплектах, адже сучасне суспільство вимагає від школи виховати особистість, здатну до життєтворчої діяльності, яка зуміє правильно обрати свій шлях у житті зважаючи на власні можливості; буде ставити перед собою завдання самовдосконалення й саморозвитку, що стане запорукою успіху в різних сферах діяльності.
У ході круглого столу вчителі обмінялися досвідом роботи щодо навчально-виховного процесу у малокомплектній школі. Юхова Оксана Миколаївна, вчитель Крайньодеражнянської ЗОШ І ступеня, повідомила, що для роботи у класі з малою наповнюваністю учнів необхідні специфічні вміння: витримувати належну почерговість двох визначальних компонентів уроку, організовувати спілкування в малих групах, вдало застосовувати методи індивідуалізації та диференціації навчання.
 Районний логопед відділу освіти, Миронова Галина Василівна, надала практичну допомогу, яка була спрямована на профілактичну роботу з дітьми, що мають відхилення в мовленнєвому розвитку.
Підводячи підсумки семінару, методист РМЦ Лопатюк Валентина Григорівна наголосила, що урок у школі з малою наповнюваністю має особливу структуру, в основі якої – чергування двох компонентів: «самостійна робота» і «робота під контролем вчителя». При цьому зберігаються всі етапи, характерні для комбінованого уроку: організація класу до уроку, мотивація учіння, актуалізація знань, умінь та навичок, вивчення нового навчального матеріалу, вдосконалення раніше вивченого, визначення результативності навчання, кожен з яких має бути логічно вивершеним та мати пропедевтичний характер. Зміст, методи навчання і виховання, ритм уроку, режим дня і тижня, етика спілкування, робота з батьками, дизайн середовища – все повинно працювати на дитячі потреби і вікові можливості, сприяти розвитку дитячих здібностей. Не шкодити фізичному і психічному здоров’ю.
|